Oli hieno kirppispäivä! No, oikeastaan tämä hyvä kirppispäivä oli jo lauantaina. mutten ole ehtinyt aiemmin kuvata löytöjä, kun on ollut kaikkea... :p Kuumekin kiusasi, mutta nyt se on lähestulkoon hellittänyt. Vielä pitää yrittää ottaa iisisti. Kuumeen kanssa samaan aikaan tuli inspiraatio tehdä jotain luovaa, tai ainakin saada jotain aikaan... Olipa huono ajoitus! Noh, päädyin sitten etsimään kirjoja kirjaston sivuilta, enkä vain yhdestä aiheesta, vaan kolmesta! Ilmeisesti olen tarpeeksi pitkään haaveillut näistä jutuista, kun nyt iski tarve hankkia oikeasti tietoa... Eli helmityöt, ristipistot ja virkkaus ovat alkaneet houkuttaa. Mutta katsotaan nyt, mitä mä oikeesti saan aikaan. Tuppaan aloittamaan useampia juttuja kuin mitä jaksan viedä loppuun asti, mikä on vähän harmillista. Toisaalta taas on hyvä, että tulee kokeiltua.

Sitten siihen kirppistelyyn vihdoin! Yhdeltä ainoalta kirppikseltä löytyi lauantaina enemmän tavaraa kuin mitä mä yleensä löydän useammalta. Mielenkiintoisin löytö oli vanha vaaka, joka saa nyt sitten toimia mun kirjevaakanani. Se maksoi suolaiset kahdeksan euroa, mutta ostosta tuettiin avokin toimesta. Thank you! :)
Joku oli pistänyt keräämänsä postimerkit myyntiin, ja niitähän mä sitten poimin korttiaskarteluja varten. Suurin osa niistä oli leimattuja, joten luultavasti kehtaan oikeastikin käyttää niitä, enkä vain pantata! Liian usein en kehtaa käyttää jotain, mikä näyttää hianolta. Euron kolikoistakin mun on pitänyt kerätä oma kokoelma, missä on ne kolikot, joita mä alkaisin muussa tapauksessa pantata lompakossa...

Back to kirppis: Joku myi läjän hilepurnukoita halpaan yhteishintaan, ja joo, nekin nappasin. Yhdessä pisteessä oli jännät korvikset, jotka oli tehty pienistä puunkappaleista. Vaikuttivat itse tehdyiltä. Niistä muistui mieleen, että itselläkin lojuu kaikenlaista helmeä nurkissa... Lisäksi löytyi yksi edullinen cd-levy, ja muutama pikkulautanen korvaamaan samanlaisia hajonneita. Just viime viikolla avokki olikin hajottanut toisen sitä sarjaa, nimittäin tiskikaapin ovella! ?:-o

Kuvaa loppuun: Vaaka, postimerkit, hileet ja korvikset. Kuvauskankaana toimii tuleva keittiön pöytäliina, josta pitäis vaan reunat huolitella, niin sais sen kesäkäyttöön.
641071.jpg