Sain pari viikkoa sitten hauskan idean vanhan riisipaperivarjostimen koristelemiseen. Olin jo oikeastaan kesällä maalannut varjostimeen lehtikuvioita vesiliukoisilla akryyliväreillä, mutta lopputulos ei silloin ollut ihan sitä mitä olin toivonut.

Tämä uusi idea sisälsi varjostimen koristelua helmin ja paljetein, ja pienen pohdiskelun jälkeen vanha maalailu vaikutti ihan hyvältä pohjatyöltä tälle jutulle. Olin aiemmin maalannut oranssin sävyillä, joita haluaisin enemmänkin keittiöön sinisen seuraksi. :-) Koska tämän tytön budjetti on taas tiukentumassa, askartelulaatikko piti penkoa tarkasti sopivien värien toivossa. Onneksi olin poiminut sekavärisen pussin puuhelmiä Tiimarista viime vuonna, niistä löytyi puoli tusinaa oranssia! Pikkuhelmiäkin olin hamstrannut samasta putiikista, muistaakseni kauniiden värien vuoksi (ruskea-oranssia). Loput pallot haluaisin käyttää korvakoruihin, muutama osanen vaan puuttuis...

Ompelu oli muuten melko kinkkistä tuohon hankalan muotoiseen varjostimeen, mutta suht' siisti siitä tuli. Yritin loppusilauksena ommella punaisia pitkulaisia helmiä oksien myötäisesti, mutta kyllästyin hommaan nopeasti. Mutta hyvä tuo on, ainakin paljon aiempaa maalattua versiota parempi. :-)

Lähikuvassa helmet:

 

Laitan myöhemmin kunnon kuvan koko lampusta, tämänkertaiset epäonnistuivat.

Edit: :-) Sain kuin sainkin kunnon kuvan lampusta päivänvalossa.

Lampun alla roikkuu vanha korvakoru, jonka pari meni rikki toissavuonna. Tulipa tuollekin käyttöä. :-)